Gryning

Gryning

lördag 1 mars 2014

Du vet väl om att du är värdefull

Du vet väl om att du är värdefull

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Sv. Ps 791

Den psalmen och två till sjöng vi i kyrkan i dag. Det är en av mina favoriter som ni kan förstå eftersom jag har den på min bloggs startsida. Dess budskap är så viktigt och så betydelsefullt. Kanske ännu mer i tonåren när det verkligen kan vara svårt att vara den du vill. När många andra tycker si och så. När det är svårt att våga vara sig själv, eller inte ens vet vem man är.
Men i dag var det ju så självklart att lille Jonathan, mitt kusinbarn är älskad precis för den han är. Och det kommer han att vara i framtiden också av sin mor och far och far och morföräldrar.
At få vara delaktig i denna ceremoni och dela glädjen med nyblivna föräldrar är varmt och kärleksfullt.
Att det sen var min favoritpräst som förrättade dopet gjorde att det blev extra varmt och fint. Att likna livet vid ett Vasalopp som han gjorde är så rätt och likt honom och passande just i dag. Men det är ju så livet kan vara, ibland känns det som transportsträckor och lite jobbigt men man får ta sig till en kontroll i taget där ny energi i livet kan fyllas på.
All lycka och välgång vill jag önska dig Jonathan <3

Spännande med vatten






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar