Gryning

Gryning

tisdag 25 mars 2014

Springa på skare

Solen gick upp i morse när jag åkte till jobbet vid halvsextiden. Såg hur den steg upp över trädtopparna och bortom bergen. Hade så gärna tagit kameran och förevigat alla vackra ställen jag ser längs vägen. Har flera ställen jag bara måste fota någon gång och alla ställen ligger lättillgängliga från vägen. Men jag har ju aldrig kameran med till jobbet, men annars får jag ta en fotodag någon gång.
Solen sken lika vackert när jag åkte hem och det ger ju mig energi till tusen. Så jag skyndade hem, ringde dottern och sen snabbt på träningskläder och upp till henne. En överlycklig hund var redo liksom dottern och vi stack ut på en runda på 8,5 km. Vi tog vägen upp till gruvorna och sen skidspåret en bit, för att chansa på att skaren höll och det gjorde den!! Det är underbart att kunna springa på skare i kvällssol, en riktig frihetskänsla.
Nöjd med dagen och nu ska jag ringa och gratta svärdottern på födelsedagen!
Kram på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar