Gryning

Gryning

fredag 7 mars 2014

Förlösande skidtur och pulsning i djupsnö

Efter en hel månads ofrivilligt uppehåll så tränade jag i dag. Ungefär en timmes skidåkning blev det i klassisk Skinnarloppsterräng i motvind, duggregn och på klisterskidor. Många hade kanske avstått pga vädret och för att de inte gillar kladd med klister, men det var såååå underbart. Att känna vattnet och blåsten slå mot kinderna och få njuta av luften var mycket uppfriskande för själ och hjärta.


Blev bjuden på nybakad mjuk chokladkaka och kaffe hos dotter och måg var ju också gott. Att de sen följde med på en lite skogsvandring var snällt. Stackars måg, han kommer snart inte att följa mer för varje gång så blir det en typisk Anneli manöver. Jag hade ju stövlar, men inte dom, haha. Jaja men jag berättade ju vart vi skulle och det ÄR vinter och det ÄR snö. Men jag bad dem vänta på vägen när jag stövlade iväg i en halvmeter djup snö för att fotografera resterna av kvarnen i bäcken. Att de sen följde på är INTE mitt fel. Lite blöta fötter och ben blev det. Även för mig för snön nåde högre upp än mina Sarek stövlar :)


Nu har jag precis avslutat lite ideellt arbete åt Dalarnas skidförbund. Har författat ett brev till förbundsdirektören på SSF. Så då får vi vänta på svar, och jag tror jag vet vem som får uppdraget att svara.
Regnet piskar nu mot rutan, spöregn och det är 7 mars, vilken fars!


Trevlig Helg!

 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar