Gryning

Gryning

lördag 8 mars 2014

Skaråkning i vårvintersol




Idag var det så ljust i sovrummet när jag vaknade, solen sken in med sina strålar som alla människor verkar ha saknat. Typisk att den skiner idag när jag ska vara inne och jobba, men det unnar jag er allihop. Dessutom blev det en snabbfrukost och så på med skidkläderna för att ta en skatetur i skidspåret tillsammans med maken.
Träffade på pappa också i spåret, han som skulle vila idag, men solen sken och då kunde han inte sitta inne. Där ser ni vem jag fått min kärlek till skidspåret ifrån.
Efter att ha varit upp till Kvarnstensbrottet så tog vi skaren som höll i dag och åkte ner mot Flykten, en stor myr där tranorna brukar hålla till. Än har de dock inte kommit, men oj vad mycket vatten det var där.
Behöver jag säga att jag njöt varje sekund därute i solskenet?
Nu får ni andra kika på 5-milen från Holmenkollen så ska jag, under ett par dagar, ta hand om de som ligger på den medicinska akutavdelningen.

Flykten


En liten balansövning fick det bli, bäckar o myrar är ej frusna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar