Gryning

Gryning

söndag 2 mars 2014

Krim

I skuggan av dagens Vasalopp och tacksägelsegudstjänst av prinsessan Leonore i Slottskyrkan så är det oroligheter på Krimhalvön i Ukraina. Ska jag vara ärlig så är det Vasaloppet jag följt på teven och tacksägelsegudstjänsten läste jag bara om. Men om Vasaloppet mest var glädjande så är det oroande vad som sker mellan Ryssland och Ukraina. Nu kommer det att visa sig om fredliga förhandlingar kan lösa konflikten. Enligt nyheterna nu så har Ryssland redan övertagit Krim. Räcker det nu? Svårt att föreställa sig vad som kan hända. Jag hoppas innerligen att inte mer pengar satsas till upprustning och militär inom EU.
 Vill hellre se på reprisen av Johan Olsons VM femmil, det är nog nervkittlande för mig.
Vill ha fred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar