Gryning

Gryning

måndag 10 mars 2014

Naprapatbesök och svansång








Vaknade tio över sex i dag utvilad och pigg på min lediga dag. Efter frukost så blev morgonrocken utbytt till träningskläder och jag stack iväg på en liten jogging/löprunda. Så skönt att kunna sticka direkt hemifrån, men det får såklart bli väg än så länge tills snön är borta från skogen. Blev en runda upp förbi kyrkan och mors grav. Hade lite att förmedla till henne. Kl. nio var jag hemma och då var 8,6 km sprungna med halvtunga steg eller ska jag vända det till något positivt och säg halvlätta ?! Kan inte begära mer efter en månads atrofi av muskler o lungor.


Sean blev det ett besök hos naprapaten för att fixa min nacke och bröstrygg. Har inte varit till honom på ett par år, inte sen jag hade en "frozen shoulders" då han och jag jobbade hårt med att få den okej. Nu har jag ingen smärta i axeln längre och rörligheten är tillbaka till 95 % ungefär. Styrkan däremot i hela högra sidan är sämre än vänster. Så den obalansen i kroppen försöker jag jobba med. Ambitiös som jag är så frågade jag efter fler tips på vad jag kan göra, men han tycker att jag körde allt som han ansåg var bra, men problemet med mig är, tycker han att jag kanske inte skulle köra för långa pass. Ja där ligger ju en hel del sanning, min kropp behöver kanske mer vila. Han har väl rätt i det ska jag erkänna. Tror faktiskt att bilkörningen också påverkar en del.
Hur som helst så blev det lite manipuleringar där det behövdes, lite nålar och lite "ström" och lite plågsamma tryckningar på punkter som skickade i väg projektiler genom kroppen. Tack grabben vi ses om fyra veckor.
Blev oerhört sömning efteråt och åkte omgående hem och la mig för att vila i tio minuter.
Därefter lunch hos dotter och måg och en skogspromenad på en och halv timme innan jag gick ner till älven och fotade svanar och kanadagäss. Resten av dagen ska jag vila och lyssna på musik.













  
                                                       
                                                    
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar