Gryning

Gryning

måndag 20 januari 2014

Förbannad

Alltså en sak jag lärt mig är att man inte ska skriva i affekt. När man är så här jävla förbannad som jag är just nu ska jag inte skriva men nu jag gör jag det lik förbannat. Nu är det tredje gången sen vi köpte denna Volvo som jag råkat ut för händelser som jag inte kan rå för. eller det kanske jag kan då det är min bil, jag som kört förutom en gång. Första gången var två veckor efter att vi fått bilen. Då skulle jag p Willys o handla. Parkerade bilen bredvid en ana men tänkte att det var lite trångt och av räd0lsa för nån som skulle smälla upp bildörren i min bil så flyttade jag bilen till ett annat ställe. Hinner precis slå av bilen ta ur nyckeln och öppna bildörren när en bil backar rakt på mig!!!. Jag ullkomligt flyger ur bilen för jag tror att han ska smita. En karl kommer ur bilen och utbrister " Du måste precis ha kommit, du var inte där när jag satte mig i bilen" !!! Nej men för i  för mig självhelvete du måste väl titta i backspegeln gubbe (tänker jag tyst) Högt säger jag snällt och beskedligt att jag hade iallafall börjat kliva ur bilen. Jaja, nu var skadan skedd och skadeanmälan skrevs osv. Sen var jag då billös ett antal dagar när den skulle repareras. Hyrbil jovisst, men jag hade då fått betala både försäkring och kilometerersättning. Och då var det inte mitt fel.


Andra gången blev maken påbackad när han åkte skidor. På kvällen ringer telefonen och en bekant kvinna ringer och frågar om jag åkt skidor under kvällen, men nej det hade jag inte. Jamen säger hon, var din bil vid skidspåret. Ja, jo maken var ju där. Då berättar hon att hon backat på bilen. All heder till kvinnan som hörde av sig och berättade detta då vi inte haft en aning om det annars då bilen var full i snö och is på spoiler pga vädret. Ja, då var jag utan bil igen när de lagade den.


Igår när jag åker till jobbet får jag möte med en bil och just efteråt kommer en plastback på 40-50 cm farandes över vägbanan, bromsar och svänger vänster, men inser snabbt att det går inte att gira för snabb då kan jag få sladd eller köra av vägen. Så det smäller på höger sida av bilen och det visar sig att både spoiler och höger framskärm är skadad. Förbannade skit och visst försäkringen täcker kanske en del men självrisken ja den får jag betala för det var ingen annan vållande till skadan!! Men det var väl inte jag som placerade denna plastlåda på vägen heller.
Just nu ska jag försöka vara glad att jag lever säger min man, men vi har lite olika åsikter där just nu. Jag är mest förbannad o han är glad att jag inte körde av. Oense är vi. Nu hoppas jag att Dag-Otto på TV gör mig lite lättare till sinnes,
Nu är det säkert både stavfel och meningsbyggnadsfel i dessa rader men om sanningen ska fram skiter jag i det just nu. Men få se om jag kan bli lugn tills i morgon annars ska jag köra skiten ur mig i skidspåret!!!
Gokväll på er :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar