Gryning

Gryning

torsdag 30 januari 2014

PRIORITERA

Kommer hem efter en dag på jobbet och tänker på att min veranda liknar en sopstation just nu. Jag har väl sett det en längre tid, men liksom blundat för det. Jag kan hoppa över skräp och ting som ligger och skräpar en lång tid, men sen blir jag helt plötsligt VÄLDIGT medveten om att det ser för jävligt ut. I dag var en sådan dag. Jag liksom såg alla kassar med pantflaskor och burkar som stod på verandan och trängds med en matta full i julgransbarr, påsar med mossor av olika sorter, granris, enris och tallris som jag tänkt använda till en girlang som jag aldrig fick tid att göra. Dessutom står en dörr därute som jag inte gjort klar. Sen finns då en skohylla med skor som är uttjänta och borde kastas och allt detta trängs på vår veranda och det ser verkligen ut som man kommit till någon som lever i misär!!
Sen öppnas dörren in till vår hall och precis innanför dörren ligger de gamla köksmattorna samt hallmattorna i en enda stor hög. De är piskade med mattpiskan, men har inte haft tid att lägga undan dem ännu. Inte haft tid??? Alltså skärpning Anneli, de har legat där i tre veckor!! PRIORITERING heter det. För det kan inte ta många minuter att få bort detta, eller??


JA, vad gör jag då när jag kommer hem i dag och verkligen SER misären på verandan och matthögen med 7 stycken trasmattor i hallen? Jo, det ska ni få höra. Jag PRIORITERAR och kliver rakt över allting, äter lite, kollar posten och sen byter jag om och sticker ut på en kort löptur på 5 km!!!
De där kassarna och matthögen, de ligger förbaskat bra där de ligger och är det någon som mår dåligt av det så är de hjärtligt välkomna att komma hit och plocka undan. Annars får jag göra det en annan dag när jag prioriterar städning före mig själv.


Önskar er alla en fin kväll och tänk på att PRIORITERA vad ni tycker är viktigt för er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar