Gryning

Gryning

måndag 13 januari 2014

Träning en måndagkväll



Ibland händer det att det är svårt att sova, att jag ligger vaken i timmar nattetid och kan bara inte sova. Vet inte att jag tänker på något särskilt heller, försöker andas lugnt och slappna av. I natt var en sådan natt och det blev inte många timmars sömn. Var vaken när klockan ringde kvart i fem så då var det bara att kliva ur den varma sängen och fixa lite frukost innan jag satte mig i den uppvärmda bilen. Tack för det dieselvärmare!
Därefter blev det en dag på jobbet som man inte vill ha. Överbeläggning med patienter i korridoren och ja nu säger vi inget mer om det. Trött var jag i alla fall när jag åkte hem och när då bilar kör i slowmotion är det så sövande att jag lätt hade kunnat somna. Men nu gjorde jag inte det som tur var.


Hade tänkt slänga mig i soffan när jag kom hem, så jag skyndar mig att hämta in posten och då just när jag går in genom dörren ringer lilla P.
-"Hej Mamma :)!!! Vad gör du?"
-Kom just hem, du då?
-"Inget, tänkte att vi skulle träna!!!"
Vadå för nåt? (lite trött röst)
Paolos träningsbibel (kartonnage)-"Vi kan styrketräna hemma!!!"
Jaa, kan vi väl då. Kommer du hit?
."Japp"


Så det blev ett halvtimmes pass och det vi körde
var övningar ur Paolo Robertos träningsbibel:



3 set x 10 stjärnan
3 set x spolen
3 set x 20 armbåge mot golv
(alla magövningar)
10 + 10 +10 x 3 höga knän rumpkick och knäböj med upphopp
Mountainclimbers 3 set x 20
Crossfit 3 min x 15 situps 2 min x 15 armhävningar 3 min x 15 knäböj
omvända Crunch


Så om jag är stel i benen i morgon så vet jag varför.
Nu kollar vi in Idrottsgalan resten av kvällen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar