Gryning

Gryning

fredag 10 januari 2014

Teknik på fjället

Jag, maken och yngsta dottern åkte till Tandådalen och tog hand om Preemgänget som för tredje året i rad ville ta del av våra skidkunskaper. De var i år en grupp på 33 personer precis som förra året.
Vädret bjöd på minus 6 grader och uppehåll under förmiddagspasset och under eftermiddagen kom efterlängtad snö. Vi höll till på olika avsnitt efter en 3 km slinga och totalt sett åkte vi skidor under närmare fem timmar!! Men då kan jag lova att de var trötta, men ack så nöjda.
Det är så himla energigivande att instruera detta gäng som vill så otroligt mycket. Att se den utveckling som sker hos dem under dagen är bekräftelse på att vi kan förmedla våra kunskaper.
Så mycket skratt, så mycket värme och glädje som upplevdes idag värmer i hjärtat.


Spåren var fina och det är riktig vinter på fjället, riktigt mysigt faktiskt. Som vanligt tänker jag att man utnyttjar Sälenfjällen alltför sällan. Bara 7-8 mil bort har vi denna fantastiska natur och jag hoppas att det blir någon mer resa upp i år. Till sommaren ska jag absolut ta en löptur på fjället och om någon vill haka på så hör gärna av er!!


Så nu hoppas vi att de klarar sina olika mål under Vasaloppsveckan och önskar dem lycka till! Man blir inte skidåkare p en dag, men de har verktygen och övningarna som de ska träna på för övning ger som bekant färdighet:


Även vi instruktörer fick några mil i benen denna dag och det känns i kinderna att vi tillbringat en dag utomhus. En dag då livet är fantastiskt, att jobba ihop med sin man och dotter är suveränt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar