Gryning

Gryning

lördag 11 januari 2014

Skidåkning i vinterlandsskap

Snön börjar komma så sakteliga och kylan likaså. I dag när jag vaknade visade termometern 11 grader och skidåkning stod på programmet. Eller ja, program och program, jag har inget sådant, men maken hade en teknikkurs inbokad i dag också. För att vi ska hinna ses någon gång i vaket tillstånd så hängde jag på. Kan väl inte säga att jag var så svårövertalad att åka skidor :)


Än har vi inte nog med snö här på orten så det fick bli snösäkra Lötenvägen där Patrik kört upp en slinga på 8,3 km efter väg och myr. Snön vräkte ner och med minus 12 grader och nysnö så gled det inte så lätt. Kände dessutom omgående att kroppen var trött, rejält trött efter 5 timmar på skidor igår. Trots det så var det avkopplande och skönt att åka i ett vinterlandskap, glad att jag hade tjocka handskar och glasögonen på. Spåret börjar med motlut i ca 3 km, sådana härliga slakmotor att diagonala uppför. Sen var det kul för nu var spåren dragna ut på myren och dt gillar jag. Är så härligt att få åka "gammaldags" skidåkning där inte allt går på räls. Perfekt teknikträning!
Hade varit in på AktivX (makens firma) och vallat innan vi åkte och råkat se en jacka jag blev förtjust i. Inte nog med det, det fanns en funktions T-shirt som också var snygg. Ja men jag tänkte att jag väntar med köp. så efter träningspasset blev det att byta om i 12 minusgrader ute i naturen. Som skidåkare får man inte vara så noga med omklädningsrum, förstår ni. Tog svängen förbi butiken AktivX för att en kär släkting ville handla, Superkul att han ska börja åka skidor, självklart måste han få köpa byxor då. Då upptäckte jag att jag tänkt klart. Det blev köp av både jacka och T-Shirt och jag kan rekommendera ett besök i butiken. Det finns en outlet med massor av snygga kläder, men även i nätbutiken finns mycket snyggt  www.aktivx.se





Här en bild på jackan.
Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar