Gryning

Gryning

onsdag 15 januari 2014

Sommarens utamningar



I går kom min nya ryggsäck, en Osprey Talon 22, som jag tror blir perfekt att ha när jag ska springa på fjället. Alltså springa för att övernatta och då måste ju jag ha lite ombyte och sänglinne med. Fick ju sidenlakan och handduk av barnen med respektive när jag fyllde år. Ska köpa ett par Foppatofflor, tror att de är perfekta att ha om man måste vada någonstans (torkar ju snabbt) och att ha på sig i fjällstugan. Dessutom väger de ju inte många gram vilket är en fördel när packningen ska minimeras. Ska provpacka lite för att kolla hur det känns. Jo tack jag vet att jag är lite knasig, men det bjussar jag på.
I dag kom så äntligen inbjudan till Jämtlandstriangeln Unplugged ut och öppnades för anmälan. Endast 100 deltagare får vara med så jag anmälde mig direkt samt ringde lilla P och frågade om hon ville vara med. Och efter 5 sekunders betänketid så blev svaret JA. Det blev att snabbt betala in anmälningsavgift och hoppas att vi fick varsin startplats, men jag anmälde ju inom andra minuten som anmälan öppnades så det borde gå vägen.
Häftigt att få springa den igen, förra året med svärdottern och i år med dottern. Önskar nu bara att vädret blir okej. Förra året var det tryckande värme första 20 km och sen åska och spöregn sista 14 km. Ska bli fantastiskt roligt att ha ännu ett mål att träna inför. Det kan bli tufft eller rättare sagt det BLIR tufft då vi ska springa ett annat terrängmarathon på 43 km 23 dagar innan vi startar i Jämtlandstriangeln som är 47 km med 1100 höjdmeter. Gäller att köra mycket prehab träning för benen samt se till att långpassen körs regelbundet. Skönt att vi är två så vi kan peppa varandra i träningen. Sjukt taggad är jag i fall någon trodde något annat.
Kommer att bli något löppass i Sälenfjällen om det går på försommaren. Den som vill får gärna haka på, men även på passen här hemma. En del backintervaller kommer också att avverkas innan sommaren. Så i morgon kör vi Pernilla!!


Strax start för Vertex fjällmara 44 km 1800 höjdmeter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar