Gryning

Gryning

tisdag 4 februari 2014

Är huvet dumt får kroppen lida

Är huvet dumt får kroppen lida, det är ett ordspråk som är känt. Nu har jag ont, förbannat ont efter att ha kört ett slitigt skatepass igår. I dag på jobbet så kändes inte så mycket mera än att triceps fortfarande var darriga. Alltså det borde inte vara så, även om jag slet ont i går. Borde gått över tycker jag eller i alla fall skulle de inte varit darriga. Men nu var det så eller är så och nacke axlar känns ömma, rejält ömma. Det är egentligen inget nytt, men jag stretchar och försöker träna upp min axel som jag varit totalt stel i och haft rejält ont i när jag hade min "frozen shoulders". Då var det fruktansvärt jävligt rent ut sagt. En axel som inte gick att röra och jag kunde inte klä av mig själv. Men jag försökte ändå springa o det gick om jag höll armen i ett visst läge. Dock sprang jag omkull vid några gånger och jag vet exakt var det var. Som tur var så skedde det på myr så det var mjukt, men när det sliter till i arme och axel så man tror att den helt enkelt ska slitas av, en brännande smärta som inte kan beskrivas, ja då kom tårarna, så illa var det. Idag var det ju inte så illa, men jag besökte min dotter på vägen hem och hon var snäll och masserade mina muskelknutor i ryggen. Eller snäll, ja, jo men fasen vilken plåga när hon sätter armbågen på de ömma punkter vid skulderbladen och det omedelbart kickar iväg en smärta upp mot örat samtidigt som en annan armbåge träffar en punkt där hela armen domnar. Men det behövs och nu ska jag boka tid (så fort jag får en chans att vara hemma ) hos massören och därefter naprapaten. Tror att det kan vara bra med en kombination. Men nu är fingrarna halvt bortdomnade och frågan är om det är något mer på gång, det är ju mycket virus och bakterier som florerar och jag kan ju inte påstå att jag sovit många timmar i natt. Halsen ömmar men är det halsont på riktigt eller är det nacken? Jag nyser så vi får väl se vad som sker, men allt som inte dödar härdar säg det också så det är inte minsta synd om mig även om jag nu har "gnällt" lite.
Men för att plocka fram det positiva med en frozen shoulders där ledkapseln skrumpnar är att jag fick åka skidor en hel säsong utan stavar, en perfekt säsong för teknik. Så inget ont som inte har något gott med sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar