Gryning

Gryning

fredag 7 februari 2014

Hematologidagar


Under två dagar har jag och några av mina kollegor uppdaterat våra kunskaper kring några av de maligna blodsjukdomar som finns, på ren svenska de elakartade blodsjukdomarna. Det har varit intressant och inspirerande och det tycker jag om det mesta egentligen. Jag blir alltid full av energi efter utbildningstillfällen oavsett om det gäller idrott eller arbetsrelaterade saker. När jag pluggade var det likadant. Jag är som en svamp som suger i mig allt som sägs och frågor ploppar upp i mitt huvud. Reflekterande är bra!
Regiondagarna i hematologi hölls i år i Falun så vi hade nära att åka bara 16 mil och sovmorgon till halvsex så det var lyx.

Torsdagsmys med kollegorna
Att vi sedan hade en helt underbart rolig kväll tillsammans, vi kollegor fån vår avdelning gör ju att dagarna var extra uppskattade. Middagen intogs vid långbord på Dalarnas Museum och det var bordsplacering där jag hade en ST-läkare Maria på vänster sida som när som helst skulle föda barn och på högra sidan satt Thomas som representerade ett läkemedelsbolag. Mitt emot satt Åsa från ett lasarett i gnällbältet. Det var lättsamt och enkelt och samtalen flöt på i strid ström.
Efter middagen blev det musik och irländsk dans och efter ett tag bröt vi upp och tog en pubrunda istället och att vi inte hann med gymmet  innan middagen som vi tänkt gjorde minsann inget. Vi skrattade så magmusklerna fick sig en rejäl genomkörare i alla fall. Sjukt kul hade vi. Tack alla som bidrog till glädjen.


Trevlig Helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar