Gryning

Gryning

tisdag 11 februari 2014

Influensa=tycker lite synd om mig

Hur vet jag om jag har influensa?

Om du får mycket plötsliga symptom som:
  • Huvudvärk.
  • Svår torrhosta.
  • Feber omkring 38-40 grader.
  • Ömmande muskler och leder samt bröstsmärtor.
  • Dålig aptit.
  • Trötthet och svaghet.
  • Rinnande näsa och ont i halsen.
  • Frossa och frysningar.
  • Orolig mage, antingen kräkningar eller diarré.
Källa http://www.netdoktor.se/forkylning-infektion/artiklar/influensa/


Det enda om jag inte har av dessa symptom är rinnsnuva, men istället är jag yrslig och illamående. Känns om en asfaltsvält kört över mig.
Känner mig med andra ord väldigt liten och ömklig just nu när jag ligger här i min ensamhet.
Men det är nu man ska glädjas över dagar när man är frisk. Kunde ju vara värre, och jag har flera i min närhet som givetvis är sjukare än mig. Men att spy är inte trevligt, så just i dag tycker jag synd om mig. Det får ni stå ut med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar