Gryning

Gryning

måndag 17 februari 2014

Klädval



Svininfluensa låter ju förfärligt eller hur? Ja om det är svin- eller annan influensa det vet jag inte, men sjuk har jag varit. Inte är jag frisk än heller, halsen gör ont och huvudet värker. Sjukt trött är jag, men jag vet hur utslagen jag brukar bli av influensan så jag får väl försöka vila och äta energirik mat så kanske jag piggnar till så småningom.
För att pigga upp mig lite så klickade jag ett hem två par tights så jag har något att springa i när jag får springgodkänt. Visst är det kul med träningskläder?? Tänk så mycket lättare det är att köpa såna kläder. Det finns liksom inte så mycket att välja på och det är lätt med storlekar också. Ska man prova jeans eller klänningar ställer det så stora krav på så mycket, Färg, form och storlek och  ja, jag har svårt för sånt, så springtights är ju liksom bara XS till L att välja på och om de ska vara långa eller knälånga alternativt cykelbyxlängd. Färger finns inte heller så mycket att tänka på, Vad som däremot kan övervägas är om man ska ha kompressionskläder, men då anser jag eller rättare sagt tror jag att de ska vara hellånga. För har man kompression och knättights då blir börjar ju ventrycket/kompressionen först vid vaden och vad händer då med kroppsdelen under?? Kan någon vettig person förklara det? Så jag tror att kompressionsstrumpor och hellånga kompressionstights kan vara bra, men inte kortare. Men jag kan ha fel men det är vad jag tror.
Jag valde dock bort kompressionskläderna och köpte vanliga långa och knälånga, ja, så fick det bli.
Så nu väntar jag på ett sms att paketet finns att hämta och framförallt väntar jag på tillfrisknande för det är bara 136 dagar kvar nu.

Saucony

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar