Gryning

Gryning

tisdag 25 februari 2014

Efter OS

OS är över för denna gång och Sverige har haft fantastiska framgångar. Skidlandslaget har presterat utöver det vanliga och att det blev guld i både herr och damstafetten var ju magiskt. Att sedan lilla Stina från Malung (inte så liten längre) tog ett brons i lagsprinten var mycket glädjande. Inte alls något som överraskade mig egentligen, ända sen vi hade vårt tjejläger på Bodaborg i Karlsskoga så har jag vetat att den dagen skulle komma. Ja vad vi gjorde där vet bara vi som deltog, men kul hade vi.


Influensa under OS var ju i och för sig passande, men nu är OS över och jag vill vara frisk, men så enkelt är det tydligen inte. Det tog omtag och med två veckors huvudvärk har den nästan givit sig. Vaknar fortfarande med en dov molande värk, som gör att jag blir väldigt trött. Det som bekymrar mig mest är att halsen inte vill sluta göra ont. Började med smärta i hela halsen, men nu är det ena sidan som värker. En konstig halsont från örat ner mot luftstrupen strax ovan bröstbenet. Men självklart finns det dem som har det värre än mig och jag får väl ändå vara tacksam. Tålamod är mitt mantra efter tre veckors inaktivitet där kroppens muskler bryts ner allt mer, liksom mitt humör. Tänker i alla fall ta en promenad i dag.
Solen skiner nästan igenom molnen, snön smälter, fåglarna kvittrar och jag har en ledig dag och i byrån ligger två nya par tights som jag så gärna vill springa i.


Trevlig dag önskas ni alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar