Gryning

Gryning

söndag 9 februari 2014

Sjukt dålig för mig och sjukt bra för Hellner

Skulle kunna relaterat en temperaturhöjning i kroppen till Kallas silvermedalj igår, men då borde den ha sjunkit efter loppet. Men, nej den gjorde inte det. Det förklarar dock varför jag haft så jäkla ont i kroppen under några dagar. Så nu ligger jag här i feber, hosta, ont djupt ner i lungorna, hals och egentligen hela kroppen. Fryser ibland och känner mig något överhettad emellanåt. Sen har jag nyss varit på utbildning i maligna blodsjukdomar där mina symtom kan vara exakt lika som vissa av dem.
Och på förmiddagen fick jag värsta pulshöjningen när Hellner gjorde ett ryck på skiathlonen och hjärtat kändes ända upp i den onda halsen, då kunde jag ju trott att jag fått förmaksflimmer också. Hoppas bara att jag inte får en hjärtmuskelinflammation nu efter en pulshöjande 30 km skiathlon i soffan ;)
Kan ni fatta att man skulle kunna bli lite hypokondrisk?? Men nejdå jag är snart på banan igen, shit vi har ju en stegtävling på jobbet o här blir det inte många steg tagna.




Men Herre hjärtanes vilken bra svensk laginsats i dag av grabbarna. Skönt silver för Hellner, en superbra insats av Nelson, kul för honom och Richardsson efter de tråkiga omständigheter som han har bakom sig och sen Anders Södergren som visar precis som Björndalen i går att man kan prestera trots ålder. Hoppas att föräldrar och ledare kan förstå att barn o ungdomar inte måste vara bäst i elva-tolv årsåldern, de har all tid i världen på sig och att utvecklas om de vill.


Tänker lite extra på en vän i dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar