Gryning

Gryning

onsdag 12 juni 2013

Effektiv ledig dag

Tog då ett tag på glasverandan i dag. Var ju iväg och handlade hem en hel del attiraljer till renovering av glasdörrarna och räcket. Det blev alltså grundolja, grundfärg och fönsterfärg samt en del panslar, slippapper till slipmaskinen och ett par åror så jag kan ro iland projektet. Eh? Nej inte riktigt så, men åror köpte jag iallafall men dessa var till brorsan :)

Så i dag har jag skrapat färg som tusan, ståendes i bh o trosor i solen på övervåningens glasveranda. Syns på ryggen ikväll kan jag tala om. Hann även med en omgång olja innan dagen övergått till kväll. Så nu ska jag måla, men det påstås bli regn i morgon så vi får se om jag hinner före jobbet.

Tvätmaskinen har också fått göra sitt jobb med tvätt av lakan och handdukar som tycks gå åt.

Mitt på dagen i solens sken körde jag ett kort intervallpass 2x8 st 30-30 på grusvägen. Är så jäkla seg och har knappt styfart påbenen så jag tänkte se om de kan vakna till liv igen eller om det är kört. De var iaf något mindre tunga jämfört med igår. Taggar för långpass till helgen så jag önskar SOL då det är härligt att springa i. Är någon sugen att vara med så hör av er.

Hade även en önskan om att få håret klippt men såklart fanns inga tider så jag får väl se ut såhär då.
Avslutade dagen med en halv pizza och då kan kärestan få den andra halvan till matlåda i morgon. Snäll fru han har som fixade en matlåda, eller hur?
På löptur på Samos, längtar tillbaka
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar