Gryning

Gryning

tisdag 25 juni 2013

I fäders spår

Direkt efter en hektisk dag på jobbet så åkte jag till Hemus för att träna lite. Att sätta si i bilen och åka i en timme är skön avkoppling, men då är jag vrålhungrig och vill äta och sen blir jag oftast så trött att jag gärna hoppar över träningspasset och det vill jag ju egentligen inte men det är då den där knäppisen som sätter sig på min axel ibland kommer och säger att du kan lägga dig i soffan och äta godis istället. Men idag fick den där knäppisen inte chansen, jag tränade innan jag åkte hem från Mora.

Bytte om i bilen, kortbyxor, kortärmad Odlotröja och Icebugskor (felval idag egentligen) och vätskebältet med vatten. Sprang efter Vasaloppsspåret/leden direkt från skidstadion. Det var tunga ben som gav sig av, kände nog av söndagens myrpass och löpning upp på Stabergsklack. Blev ju 1,45 h varav 1,30 h blöt myr samt obanat. Kan säga at vaderna kändes.
Men men efter 5 km vaknade kroppen och efter Eldris så var det bara att mata på. Mötte en hel del cyklister efter leden. Endast en löpare, en kvinna det också, syntes efter spåret. Var är alla män då, för under Vasaloppet trängs de ju minsann. Kan säga att utrymmet var betydligt bättre i spåret i dag än sist jag åkte Vasaloppet.
Fortsatte fram till Läde där jag vände och sprang tillbaka till Hemus igen. Ett ganska trist spår att springa måste jag säga som att springa på en grusväg med långa raksträckor. För er som är intresserade kan jag meddela att det blir mycket hjortron i år och de fanns på myrarna jag sprang förbi i dag.
Två timmars löpning och 22 km i 22 graders värme var helt okej efter en minst sagt hektisk men rolig dag på jobbet.
Nu väntar sängen och klockan ringer 04.45.

GOD NATT!
Kontrollen i Eldris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar