Gryning

Gryning

onsdag 5 juni 2013

Göra skillnad

Vissa dagar får man ha sina sinnen på helspänn, lita på magkänslan och göra sitt bästa utifrån förutsättningarna som finns. Jag vet jag gör skillnad, jag vet jag gjort vad jag kunnat, jag ska känna mig nöjd. Trots att tiden ej räcker, prioriteringar ständigt får göras och jag vill ge mycket mer. Men det går inte att klona sig, det går inte att vara på fyra ställen samtidigt, jag kan inte fixa en radio när en annan har ett blodtyck på 80/40. Då får man lugnt förklara och samtidgt le sitt allra största leende att radion kommer, men jag har några andra saker jag måste prioritera först.

Jag gillar verkligen mitt jobb, nya förutsättningar, händelser och utmaningar och ingen dag är den andra lik. Jag skapar relationer och band med människor och jag känner att jag gör något som är viktgt för den andre. Jag gör skillnad i en svår stund. Att jag sedan trivs med mina kollegor och tycker om att ha arbetskamrater gör jobbet ännu roligare. Så skönt att kunna gå dit och känna glädje.

Så alla vi som arbetar inom vård och omsorg, vi ska inte ha känna otillräcklighet, vi ska vara stolta att vi får våra dagar att gå ihop. Vi gör ett fantastiskt jobb vilket vi får bekräftelse för dagligen av dem vi hjälper.

I kväll är jag trött, väldigt trött, två hektiska dagar. Insåg faktiskt i detta nu att sömnen i natt var kortare än mitt senaste träningspass, inte så bra precis. Har svårt att sova borta och koppla av efter kvällsjobb,speciellt när det krävt 100% närvaro och sinnen på helspänn. Hoppas på en god natts sömn i natt och i morgon, ja, i morgon är en ny dag.

Sov gott, alla därute, kram på er och tänk på att göra det ni tycker om. Jag försöker göra det varje dag och är så tacksam för så mycket här i livet.

Morgonjogg på väg tilll jobbet i gryningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar