Gryning

Gryning

tisdag 4 juni 2013

Fönsterputs

Blåser isvindar utomhus och det ledde till att jag plötsligt fick lust att dona lite inomhus. Så jag tog tag i fönsterputsandet och nu är vardagsrummets fönster rena och rummet dammtorkat, fy fasen vad jag kan när lusten faller på. Men jag vägrar göra sådana saker när jag inte har lust. Livet ska vara roligt även om det inte alltid är det ändå. Vissa saker kan vi inte styra, men över städningen kan jag definitivt göra det. Om ibland är det ROLIGT att städa och i dag var en sådan dag.
Putsade även musikrummets fönster så nu ser jag Middagsberget i sydväst utan fläckar som skymmer.
Tvättmaskinen snurrar också på, en del vinterjackor som ska tvättas och hängas undan någon månad inan det är dags att komma fram igen.
Känner mig glad och nöjd med förmiddagen och ett telefonsamtal från dottern gjorde mig extra glad. 

Var rädd om er därute och gör dagen till något ni minns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar