Gryning

Gryning

tisdag 18 juni 2013

Vilja Mod Uthållighet

Vilja, Mod och Uthållighet, smaka på dessa ord! Vilja, vilja, ja, jag har vilja, jag hade vilja nog att till slut slita mig loss ur något som tärde på mig, som tyngde ner mig, som frätte sönder mitt inre och som gjorde att jag mådde fruktansvärt dåligt. Vad som svek mig under många år var Modet, modet att våga bryta upp, modet att ta steget, modet till en ny framtid. Tack vare min Uthållighet tog jag mig ända fram, först en bit, men min Uthållighet, mitt Mod och min Vilja gjorde att jag inte nöjde mig halvvägs. Jag hade även en Styrka och tillsammans med modet, viljan och uthålligheten tog jag mig i mål. Jag har några mycket fina människor som stöttade mig, såg min målmedvetenhet och de kommer alltid att betyda mycket för mig.

Jag har fortfarande en drivkraft, en vilja, mod, uthållighet och en målmedvetenhet inom mig och bara framtiden kan utvisa vart den kommer att leda mig.

Det gäller att dra i rätt spakar, att skruva på rätta knapparna, att vara hängiven och våga ta steget ut i luften, för som Fallskärmsjägare så är det bara att hoppa och lita på att fallskärmen löser ut och och ger dig en frihet att välja vart din färd går fram.

        VILJA + MOD + UTHÅLLIGHET  =  FRIHET

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar