Gryning

Gryning

torsdag 12 september 2013

Förkylning, bröllopsdag och 50-årsdag, vilken kombination

Fortfarande förkyld, halsen känns inte lika sträv men hostar och nyser och täppt i näsan gör att jag fortsätter vila. Lek aldrig med en infektion i kroppen, dvs träna inte med en pågående infektion. Har sett alltför många som nonchalerat detta och tränat med en hjärtmuskelinflammation som resultat och det är det sannerligen inte värt. Ingen träning/tävling kan vara viktigare än hälsa.

I slutet av förra veckan kom maken hem med en stor karta över Mallorca, jippie vad glad jag blev. Han hade fått en kopia av min gamla klasskompis som varit nere där för någon vecka sedan. Så nu spanar jag och tittar på vart vi ska ta vägen på dagarna. Okej stranden blir det såklart, men enligt alla reseguider så är inte stranden särskilt bra där vi ska bo så då får vi bege oss till andra stränder. Springa, gå eller cykla är mina alternativ. Makens är cykla eller bil, hm undrar jag vem som ska bestämma =P
Hursomhelst så kommer vi att kompromissa, det är väl så man gör om man samtidigt firar 25 år som gifta, eller? Respektera varandra för dem vi är, älska varandra och låt var och en få lite egentid och utöva våra egna intressen. Att vi sen har gemensamma intressen är också en fördel samt lika värderingar i livet. Det är ett bra recept på ett förhållande tycker jag. Så nu ska vi fira 25 år som gifta, mycket har hänt under dessa år men det bästa är våra tre fantastiska barn som vi är oerhört stolta över. De har växt upp och givit oss mycket glädje och kärlek men självklart bekymmer och oro ibland också. Så är det att ha barn, men då är det så tryggt och skönt att vara två och stötta varandra i nöd och lust.
Inte nog med att vi firar 25 årig bröllopsdag på Mallis, innan dess fyller maken 50 år!! Så han har varit gift snart i sitt halva liv. Tänk hur tiden går och kärleken består. Nu har jag det väldigt jobbigt med att finna passande presenter till honom så jag skulle uppskatta om ni vill hjälpa mig med det.
Vad köper man egentligen?? Eller köper man inget? Gör man något istället? Typ en upplevelse som att gå upp på Mount Everest och förklara honom min kärlek ännu en gång, eller vad ska jag hitta på att ge mannen i mitt liv?



Samos 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar