Gryning

Gryning

tisdag 17 september 2013

Trägolvet framme

Helgen har gått med både 50 årsfirande och arbete. Kalaset kunde jag inte vara med på då jag arbetade och missat (hujedamej va hemskt) att jag jobbade. Hade tänkt att vi kunde ha kalas och fira maken nästa helg, men då har han en utbildningshelg med Svenska Skidförbundet i Torsby och eftersom det är bättre att ha kalas när födelsedagsbarnet är hemma fick det bli denna helg. Vi firade
lite på fredagkväll då jag var ledig så det gick fint i alla fall.

Så i går hade jag då en ledig dag istället och nu var det dags att dra ut den FULA MATTAN, ni vet den jag skrev om i blogginlägget tidigare.
Sagt och gjort, skruvade i sär vår säng och drog ut resårmadrasserna i hallen. Sen rullades den FULA MATTAN ihop och den var tung!!

Kofoten hämtades in och sen satte jag igång. Golvlisterna fick jag såklart ta bort och märka upp och därefter var det bara att bända upp masonitskivorna och dra ur spik ur golvet. Gissa om det var mycket spik? Har lagt dem i en halvliters glasslåda och den är nästan full.
Jag tillbringade i stort sett hela dagen i sovrummet och svetten har lackat. Tänkte att jag måste ha feber som svettas så, men insåg sen att det var mitt arbete som var orsak.
Golvet eller golvplankorna under masoniten ser faktiskt fin ut så jag tror att det kommer att bli fint när allt blir klart.
Sonen tyckte att vi även skulle ta bort garderoberna som är inbyggda och jag sa att jag inte trodde det. Men nu när jag höll på kom jag att tänka att det vore nog ganska snyggt att få undan dem. Blir såklart extrajobb att flytta dem för vi måste ändå ha dem någonstans och då blir nog Blå rummet alternativet. Tyvärr är det lite snedtak längst ut där men det finns ju såg, eller hur?


I dag fortsatte jag med utdragande av masonit och spik så nu är den borta, lite kvar bara vid gardroberna, men det tar vi när de ska flyttas. Har dammsugat upp en del skit, dragit ur spiken ur listerna så nu har jag gjort klart den biten. Återstår att göra underarbete för väggar vilket blir nästa steg eller ja, jag måste göra plats för garderoberna. Ojojoj, vart gör jag av allt under tiden??
Tur att jag är ledig kommande helg och ensam så då kan jag rota på bäst jag vill. Men samtidigt har jag lovat pappa att åka dit och slänga lite grejer också. Så arbete finns det gott om, men det är väl bra annars vore jag ju ute i skogen :)
Nu ska jag äta lunch och åka iväg på ett par dagars arbete.
Ha en fin tisdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar