Gryning

Gryning

söndag 29 september 2013

Renovering fortskrider

Renoveringen fortskrider sakta men säkert, men just nu ser det mest ut som ett rum från en rivningskåk i något slitet kvarter. I min drömmar ska det bli fint när det är färdigt. Dock är det kanske inte så lätt att tapetsera då väggarna inte är raka, men vi får göra så gott det går och trolla lite här och var.
Har iaf bestämt att murstocken INTE ska tapeseras utan den ska tas fram och putsas och målas. Det är det jag ägnat mig åt i dag. Har även införskaffat takfärg och spackel så jag har hemma när det är dags. Taket ska vitmålas med täckfärg, idag är det laserat men det har jag ledsnat på. Vet dock att nacken kommer att protestera högljutt av den arbetsställningen men det är väl övergående. Kan ju meddela att den gör sig rejält påmind nu också efter mina timmar med muren. Hoppas på att solen och värmen ska göra den lite gladare.

Det är några lager tapeter som åker av skorstensmuren kan jag säga och under sitter en färg som också stundtals släpper. Får rådfråga proffs på detta innan puts och målning sker så det görs på rätt sätt.
Den tapeten är underst och finast av dem alla.
I
Muren i helbild, inte mkt kvar nu av tapeterna Upptill syns taket som ska vitmålas.
 
 


Trevlig Söndag!
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar