Gryning

Gryning

tisdag 1 oktober 2013

25 år som gifta

1 oktober och 25 år som man och hustru. Silverbröllop!! Alltså vi är på 2:a plats i loppet, Brölloppet :) Nu strävar vi mot Guld!!!
1988 var denna dag solig med klarblå himmel och bröllopsmiddagen serverades på Hotell Skinnargården. I dag 25 år senare ser det ut att bli lika vackert och vi styr vår Bröllopsresa mot ett varmare land. Nedan följer den text jag skrev för ett par år sedan. Då 30 år hade gått sen vi möttes, men i dag är det alltså en annan milstolpe i vårt liv, och känslan nu som då är densamma.

Du o jag

den 25 maj 2011

30 år av kärlek <3
Det var i maj för 30 år sen (!) jag hälsade på hos en vän på Biografg. 4 i Torsby. Några härliga dagar med kära återseenden på skidgymn. På kvällen var det fest som vanligt vid den årstiden vid hängbron. Eva och jag hade ätit lunch, kokt ris och majs med kall skinka skuren i bitar, sen kom Du och Ola. Det var kärlek vid första ögonkastet från båda håll, du handhälsade och presenterade dig samtidigt som du tittade mig i ögonen och log ditt bländvita leende. Dessa dagar var så kravlösa, fantastiska och roliga, med bad vid Vassjön och fest vid hängbron så klart. Du ville att jag skulle komma tillbaka och jag var där på skolavslutningen, sen kom du och Mats förbi hos mig och det var marknad här då. Dina föräldrar skulle hämta dig vid Malungshem och så sakta har vi aldrig gått som när vi gick dit. Därefter drog jag åter 50 mil norrut och tänkte att det är bäst att vi inte ses mer, men du ringde till Möllers titt som tätt och vi brevväxlade. När fjällorienteringen gick i Åre så hörde du av dig, men jag bodde ju mitt ute i ingenstans 14 km från bebyggelse och väg så vi sågs inte då. Sen kom du förbi hos mig i Mlg och frågade om jag skulle med till Torsby. Men jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra så jag ringde min bästa kompis Kenneth, och han kom, då trodde du så klart att det var min kille. Det fatta ju inte jag, han var ju bara min kompis. Så du åkte och vi sågs inte igen förrän okt-84, när jag och Marie varit på återträff med gamla Vålådalsgänget hos Sprätt i Gävle och jag fick vänta på rällsbussen hemma hos Marie på Hyttg. Då tyckte hon att jag skulle ringa dig, för hon hade träffat dig i Sundborn på ngn skidträning. Så jag ringer lite motvilligt och frågar om du minns mig, en så glad röst har jag inte hört förut, din dåvarande tjej blev väl däremot inte så glad, stackarn, hon drog och du kom till mig på Hyttg. och där tar resten av den 30 åriga gemensamma resan vid. En resa tillsammans genom livet med den jag älskar och som givit mig tre fantastiska barn och ett barnbarn <3

Nu fortsätter  vi vår resa i kärlekens tecken och jag önskar er alla en fin oktobermånad. Var rädda om varandra och njut av livet som pågår här och nu.

KRAM 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar