Gryning

Gryning

onsdag 23 oktober 2013

Morgonjogg

Tog mig i kragen och klev upp klockan 05.00 för att köra ett träningspass på lasarettsgymmet i morse. Känns rätt skönt när man sen går upp på jobbet, nytränad och nyduschad. Det ger enorm energi och jag känner mig pigg hela dagen.
Joggade bort till gymmet, men gissa om jag blir snopen när inte jag kommer in!! De måste ha bytt kod, för jag har bestämt för mig att jag använt min vanliga passerkortkod, men det gick inte. Jaha, vad gör man halvsex på lasarettet en onsdagmorgon???
Sprang bort till omklädningsrummet för jag visste att jag hade ett par långa tights där, men att springa i regn i 10 graders värme i en kortärmad funktionströja kändes lite för lättklätt. Hade tur för jag hade en tunn microfleecetröja som jag tog på mig. Sen stack jag ut på en morgonjogg på ca 7 km.
Sen var det skönt med en dusch, en macka o  att dricka en kopp kaffe redo för att starta dagens arbetspass.                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar