Gryning

Gryning

måndag 14 oktober 2013

Mallorcaresan Dag 1

Kom fram sent till hotellet efter ca 1 timmes transfer från Palma till Cala Bona på östkusten. På hotellet väntade vin, fukt och lite kex samt blommor, vi firade ju 25 år som äkta par. Trötta som vi var så fick vinet stå kvar, packade upp!! o sen var det Gonatt.

Startade dag 1 med en lätt löptur på morgonen längs strandpromenaden o genom "stan" tillbaka medans maken sov sin skönhetssömn. Att springa på morgonen är härligt och dessutom hinner man reka lite vart man ska ta vägen under dagen. Efter en snabbdusch så intog vi en stadig frukost på hotellet.
Eftersom maken varit rejält förkyld innan vi åkte så hade vi bestämt att ta det lugnt några dagar. Så jag bokade in en massage på hotellets spa avdelning. Det var verkligen skönt och avkopplande och et bra sätt att varva ned.
Första dagen skulle vi tillbringa på orten men vem kan ligga på en solstol som inpackad i en sardinburk???
Nej, det här är inte för mig


 
Så vi vandrade bort till Cala Millor, där stranden var finare än vid hotellet. Kan ju inte påstå att vi stannade särskilt länge. Inte särskilt vackert väder heller och det kröp lite i benen på mig.
 
 
Massor av folk o så lilla jag lite vid sidan om. Kan nån koppla av i detta myller?? Inte jag.

Så det fick bli en öl på strandpromenaden istället
och planering för morgondagens rundresa på ön
Fortsättning följer....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar