Gryning

Gryning

söndag 13 oktober 2013

Borta bra men hemma bäst

I kväll är jag trött, jättetrött!! Sen jag kom hem från Mallorcaresan har jag ägnat nästan alla dygnets timmar i sovrummet. Det har gjort mig utpumpad och gett mig enorm träningsvärk. Mest känns det i underarmarna men även axlar och nacke. Nej, att jobba så hårt i ett sovrum är inget att rekommendera. Det måste få ett slut..... Hade ju liksom tänkt att rapportera lite från vad som hände på Mallorca, men jag orkar inte just nu, får komma någon annan dag när jag slutat vara så aktiv i sovrummet.........

All tapet är borta, nu väntar målning o spackling eller om den ska vara ojämn o se lika gammal ut som den är Vad tycker ni??


Vad gör jag då i sovrummet som gör mig så trött. Jo det har ni ju redan listat ut om ni läst tidigare blogginlägg. Renovering från golv till tak, först drogs heltäckningsmattan ut tillsammans med masoniten med alla miljoner spikar, vilket skedde innan semestern som tur var. Hade då även påbörjat skrapning av muren och nu har vi slipat tapetskarvar, spacklat och grundmålar taket två gånger. I dag har jag lämnat sovrummet och ägnat 5 timmar åt skrapa bort gammal färg på en underbart fin gammal spegeldörr där ena sidan gömts bakom masonit.

                                           Jag har ju slappat lite också på semestern


                                          Långvandringar blir man inte trött av, ger energi
                                          att vandra i Mallorcanska omgivningar
                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar