Gryning

Gryning

torsdag 17 oktober 2013

Simma bland nudister

Sista dagen vi hyrde bil, dvs dag 3 åkte vi söderut på ön och tillbringade dagen på en mycket lång strand. Det sägs att den är 7 km lång och det finns inga hotell i närheten så det var lagom mycket folk. Dessutom var det den absolut bästa strand jag besökt, med vit sand och långgrunt.
Låg på stranden och läste en bra bok nästan hela tiden, men sen skulle jag simma lite. Eftersom vi hade pengar och telefoner o kamera med så blev det att turas om att bada.

Eftersom man inte vet hur strömmar går så vill jag aldrig simma så långt ut utan väljer därför att simma längs stranden. Jaja, nu kryper jag ju inte efter botten utan är väl så pass långt ut att jag precis bottnar om jag vill. Efter att först sprungit i vattnet några hundratals meter och sen ha simmat ca 1 km
kikar jag in mot stranden och jag håller på att få en kallsup när jag ser  det jag ser. Flera nakna karlar med sina attribut springandes på väg ut i vattnet. Både kvinnor och män ligger o solar precis så nakna som de var när de kom till världen.
-NEJ, Herregud, inte ett nudistbad!! tänker jag
Jag skyndar att vända om och ska simma tillbaka när en man o en kvinna också är på väg ut i vattnet t det hållet också.
Shit!!! Jag vill inte vara bland dessa nakna och simmar så fort jag kan därifrån.  Alltså det är väl inget farligt, men det känns ju pinsamt. Och varför händer detta mig? Samma sak hände ju mig på Samos, men då råkade jag cykla rakt in i ett nudistbad.


Mallorca

 
 
 
                                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar