Gryning

Gryning

torsdag 21 november 2013

Grattis på födelsedagen!

I dag gratulerar jag min fina svägerska, min allra bästa svägerska. Minns första gången jag träffade henne, har ingen aning om hur länge hon och brorsan dejtat men jag var hemma på besök hos mina föräldrar. Bodde i vackra Jämtland då och det blev lite långt mellan besöken i barndomsbyn. Hon var klädd i tajta jeans och jeansjacka och en tanig liten söt tjej som inte sa många ord. Andra gången vi träffades var vid Grönvallens lappläger då hon, brorsan och pappa kom och mötte mig då jag var på väg ner för att proviantera. Arbetade som stugvärd i Lunndörrsstugan i tre månader, 13-14 km från närmsta bebyggelse mitt ute på fjället. Där lärde jag känna mig själv och växte enormt och skulle med glädje göra om det idag när jag trivs ännu mer med mig själv som sällskap. Men nu var det min fina svägerska som inlägget handlar om och som jag vill gratulera idag. Hon är en fantastisk kvinna som jag gillar mycket och gärna skulle vilja umgås mera med. Så jag ser fram mot några grillkvällar och kanske någon gemensam fisketur i sommar vid stugan.

Har även besökt min mamma vid hennes grav, hon skulle fyllt 73 i dag men 3 dagar efter hennes 70 årsdag köpte hon en enkel biljett till landet där fisken alltid nappar. Pappa hade tänt ett ljus och lagt en röd ros till dig och det var vackert och rofyllt på kyrkogården med alla tända ljus.

Stort Grattis fina Ingela på din dag i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar