Gryning

Gryning

måndag 4 november 2013

Rackartyg och ett busfrö i telefon

Efter arbetsdagens slut slog jag på mobilen och konstaterar att jag har tre sms. Ett från HM som jag raderar omgående och så var det ett var från mina döttrar.
Det andra innehöll ett foto på mitt goa barnbarn som är sjuk och har utslag som jag fick försöka analysera. Det är så när mormor är sjuksyster, då får man lite uppdrag. Att diagnostisera utslag via en sms-bild på en liten telefon när mormor knappt ser telefonen ens, eller ja, det var väl lite överdrivet, men det är inte så lätt när man inte ser dem live.
Ringer därför och får prata en liten stund med fyraåringen. Frågar vad han önskar av tomten i julklapp varpå han svarar "-en keps, en blå".
Hm, tidigare har jag fått en önskelista och där står det
Lego, raggarkläder och en slips!! Var finns det raggarkläder åt en 4-åring???
Han är så rar vårt lilla busfrö och så speciell precis som allas barnbarn är :)

Tredje sms:et var en inbjudan till yngsta dottern som höll på att baka. Ja, det tackar man ju inte nej till efter en lång arbetsdag. Klickar iväg ett ja tack och sen slog jag på en talbok av Martina Haag och körde hemåt.
Nygräddade bullar direkt från ugnen och en varm mjuk pepparkaka och en stor het mugg vinbärsthe smakade gudomligt.

Sen tog vi en tur till Rackartyg, en supermysig inredningsbutik där man kan gå och titta under mycket lång tid. Mycket nytt hade kommit in och jag köpte ett avlångt zinkfat som jag ska dekorera med mossa och ha fyra ljus på under advent. Så på torsdag drar jag till skogs och plockar material. Åh så roligt!! Inhandlade ett par ljusmanschetter i sirligt transparent glas med små hängen på som var perfekta till ett par nysilverljusstakar. Sen blev det några ljus och annat smått. En butik att rekommendera!! 
https://www.facebook.com/RackartygiFors?fref=ts


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar