Gryning

Gryning

söndag 3 november 2013

Långpass

Stack iväg från ingenstans sökte mig ett mål.......... Lalla Hanssons härliga låt ljuder i mitt huvud. När jag springer eller tränar så vill jag aldrig ha musik i öronen som många andra, men jag är ju inte som alla andra heller. Jag är ju väldigt unik som person, helt genuint äkta JAG.
Ja, det är sant!! Ingen annan är som mig och självklart så är ingen annan som er heller, Visst är det fantastiskt? Att vara en äkta egen person som det bara finns en enda av.
Men nu var det ju inte det jag skulle berätta.
I mina öron vill jag ha tystnad när jag tränar. Jag vill kunna höra fåglarna kvittra, kunna höra vinden susa och lövens prasslande. Jag vill kunna höra när det gnirkande som uppstår när skidan glider i skidspåret och det är 15 minusgrader och jag vill höra smattret från regnet som slår mot backen.
Dessutom vill jag tänka, jag önskade att jag kunde ha en bandspelare i mitt huvud när jag tränar, för det dyker upp så många lustiga tankar som jag borde skriva ner och dela med mig. Resonemang och tankar som jag vrider och vänder på och som gör att jag inte har tid att lyssna på någon musik som många andra gör. Visst kan det komma låtar i huvudet på mig också, som i dag, Anna o mej som dök upp så där från ingenstans. Det är då allt går så lätt.

I dag hade jag sällskap av min löparvän Challe, han hänger bara med, vill stanna emellanåt och bajsa och kissa. Men det är okej för mig, han bryr sig ju inte så mycket om var vi springer utan hänger liksom bara med. Han är lättsam på de sättet. Eftersom man inte så gärna vill hamna mitt i et älgdrev så tog jag några stigar nära byn och sen Skinnarloppspåret ut i skogen. Därefter blev det en grusväg som jag följde runt Flykten, en väldigt stor blöt myr. Vintertid brukar det vara skidspår längs vägen. Fina slakmotor på väg bort, precis vad jag fick nu när jag sprang. Där stigen går över vägen mot Örsåsens fäbodar hade en ellertvå älgar varit. Det var djupa spår och halkspår av älg där sen hade älgen sprungit längs vägen några hundra meter o så nya stoppspår. Kanske det varit jakt igår på området?             
Werinas Sheldon alias Challe

Fortsatte min tur genom vårt vackra Kvarnstensbrott och tillbaka hem till Challes bostad. Men då ingen var hemma och han inte har någon egen nyckel så var det bara att kuta hem till mig. sista halvtimmen kom regnet, innan dess var det bara dis. Termometern visade plus 1,8 grader. Väl hemma hade löpturen i dag blivit 20,5 km lång och vi var borta i två timmar inklusive bajs och kisspauser.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar