Gryning

Gryning

torsdag 5 december 2013

För lite sömn


Vaknar trött till en ny dag, kan inte somna om men det är skönt att strosa runt och plocka lite i hemmet ändå. Försöker skapa lite ordning i renoveringsuppehållet så att de vuxna barnen som kommer hem till jul får plats.
Jag tycker om att ha lediga förmiddagar, särskilt när jag är pigg, vilket inte är fallet i dag. Men normalt sett är det skönt att kunna ut i skogen på en långpromenad, joggingtur eller skidtur då. Att ha förmånen att komma ut dagtid särskilt under vintern är värt en hel dl. Vi behöver dagsljuset för att hålla oss friska. Men nu blev jag alltså inomhus och ägnade tiden bland annat åt att skriva lite julkort.

Blev även lite styrketräning för armar och axlar, vilket jag anser nödvändigt för att inte kroppen ska ta slut på jobbet. Men idag ville de inte vara med, kändes som spagettiarmar.  Ryggen o magen måste givetvis också vara starka för den belastning vi kan ha och jag vill påstå att ju mera tränad du är desto mer orkar du med vardagen också. En del som inte gillar träning tycker att de får nog på jobbet men jag håller inte med där.

Nej, ska jag fortsätta mitt stök innan det är dags att halka iväg till jobbet. Tydligen är Sven här nu, snön värker ner och jag måste nog åka lite tidigare i dag. Blåser i alla fall inte som Smhi förutspått och Sven ja det är stormen som det gått ut en klass 2 varning för.

"men se det snöar, men snöar det var väl roligt hurra........."

Det snöar

                                                                 Småfåglarnas  julgran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar