Gryning

Gryning

fredag 27 december 2013

Sommarens inplanerade

Börjar tänka på sommaren och dess innehåll. Det är så lätt att sitta och titta på laptopen och bli sugen på att göra olika saker. Gillar dessa olika traillöpningar som finns, ultralopp är något som attraherar. Känslan av utmaning som lockar att se vad kroppen tål.
Lätt att klicka iväg en anmälan ibland och så tänker man inte så mer på det. Har ni gjort så? Eller är det bara jag? Nu är det inte mer än en anmälning jag gjort, värre om jag klickat hem 35 par skor eller byxor. Att anmäla sig till en tävling är ju inte så farligt egentligen. Bara man börjar träna också. Varit väldigt lite av den varan under hösten då renovering av huset tagit all tid i anspråk.
Hög tid är det att starta upp mot målet och börja träna lite då, det är ju liksom inte bara 5 km jag ska avverka på tävlingsdagen.
Men samtidigt inte min längsta tävling heller och förhoppningsvis inte tuffaste. eller ja, det beror ju på om jag kommer igång annars blir det tufft som attan, Vädret spelar också in, sommarhetta eller kallt spöregn? Hoppas på något typiskt svenskt lagom väder. Det kan jag ju inte påverka så mentalt får jag ställa in mig på att det kan bli precis vad som helst.

 
Ovan ser ni banan som ska avverkas och idag är det 188 dagar kvar till start. Som en ansvarstagande mor har jag även anmält min yngsta dotter. Jodå jag frågade henne först och hon hängde på. Tack lilla P för det. Så i dag har vi tänkt att ut på en liten löptur. Blir inget långpass, det gjorde jag igår, men benen måste få springa lite i alla fall hela vintern så de blir härdade. Gäller att planera in långpass men de kan ju köras på skidor också om nu bara snön kommer. Funderar på att vara lite mer seriös och föröka mig på en plan, men jag vet ju att jag har svårt att följa den med mina oregelbundna arbetstider. Jag ska fundera på det ett tag.

                                                Vansbro halvmarathon 23 km terräng 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar