Gryning

Gryning

onsdag 4 december 2013

Utbildningsdag

Utbildningsdag med landstinget idag. Vi var fyra sjuksköterskor från vår avdelning som fick åka. Nu hade jag ju inte tänkt att jag någonsin skulle skriva något som är jobbrelaterat, men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Dessutom handlar det ju inte om jobbet och arbetsplatsen utan om en utbildning i akut internmedicin. Men jag gillar ju mitt jobb så det är väl helt okej att nämna något om det som är en så stor del av mitt liv och så betydelsefullt.

Vet egentligen inte om det var så mycket nytt på utbildningen, men en av föreläsarna, som alla var läkare, tyckte att läkarna rent generellt var alltför rädda att ordinera Waran.
Intressant tycker jag, mer än så skriver jag inte, för jag vill definitivt inte skapa debatt om detta eller andra läkemedel.
Hur som helst var dagen mycket intressant och uppdatering på redan förvärvade kunskaper är bra. Det ger mig alltid en kick och ett extra driv i jobbet oavsett vad det är. Så tack för att jag var en av dem som hade möjlighet att delta. Föreläsarna var kunniga, bara en som jag inte riktigt var nöjd med, men där var jag inte ensam.
Tack även till mina fina kollegor som jag spenderade dagen med. Självklart blev det en del skratt under dagen.

Hade även turen att träffa flera kursare, en god vän och skidåkare från min ungdomstid som också är syrra. Så roligt att se dig, Annica. Sen träffade jag även Micke, som jag delat alla nio år i grundskolan med. Det är nog snart dags för återträff med klassen tycker jag.

Nu ska jag avsluta kvällen med att kolla in Arga Snickarn och känna mig nöjd och glad att jag tagit paus i renoverandet, men att sovrummet är klart. Så snickaren behöver inte komma :)

Avslutar med en vinterbild på fina skidspår. Det är december, men det känns mer som en oktoberdag.
Längtar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar