Gryning

Gryning

fredag 20 december 2013

Statusuppdatering

Kollade facebook en snabbis och tänkte uppdatera en status på mig. För facebook frågar ju liksom hela tiden: "Vad gör du just nu?
Och då måste man ju svara. Är man inte ohövlig om man inte svarar den som frågar, eller???
Nej självklart inte, det är ju ingen människa enbart en social media som hela tiden vill veta vad vi gör och jag är ju inte sen att uppdatera. Är ganska flitig, kanske ofta, men än känns det rätt okej och jag väljer ju själv vad jag vill delge alla andra. Mitt liv det lever jag utanför facebook iaf. :)

Så åter till status:

Fb frågar  alltså vad jag gör just nu.

Hm, jo jag dricker kaffe gott sådant, ledig som jag är och än kan jag lyfta en mugg. Frågan är om jag måste använda sugrör i morgon och böja mig ner över muggen?
Nyss gått upp till tvättstugan, jäkligt svårt att ta mig gåendes uppför trappen. Tar jag mig upp till sovrummet i kväll?
Böjde mig ner över tvättkorgen för att ta ett plagg, kom med nöd o näppe upp igen....
Hur ska jag då kunna dricka kaffe ens med sugrör? Är det kaffe i form av dropp som gäller i morgon?

Varför nu dessa besvär?
Jo, jag gjorde som ett antal gånger förr, klev upp klockan 05:00 i går morse och drog till sjukhusgymmet och körde ett rejält ben-, mag-, axel- och armstyrkepass. Så jäkla skönt att få vara ensam på morgonen och träna innan jobbet kör igång. Blir så mycket piggare. Men redan i går kväll kom träningsvärken och förstod då att denna och förmodligen även morgondagen kan bli för djävlig. Men den smärtan är ju ändå ganska skön, det känns att jag har gjort ett bra jobb.
För att mjuka upp så tog jag ett löppass i dag på isiga stigar och hala grusvägar. Tack Icebugs för att ni räddade livet på mig. Trodde i min enfald att benen skulle kännas lite mindre ömma, men nej jag hade fel.
Hursomhelst mår jag jäkligt bra just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar