Gryning

Gryning

söndag 12 maj 2013

Allt kan hända på en match

Direkt efter hemkomsten från Jämtland igår så drog vi på fotbollsmatch till Ryavallen. Pillan skulle spela och självklart vill vi vara supporters. Morfar följde också med.Tjejerna dvs Nornan vann mot Siljansnäs och lilla P blev matchens lirare.

I dag var hon utlånad till MIF och Skinnarvallen var platsen för match mot Hedemora. Hedemora hade en ytterback med som jag kände igen, lillasyster till bröderna Eriksson, Robin o Johan.

Under matchen sparkades en boll ut och under läktaren men tror ni någon ville hämta den?
Nej!
För 30 år sedan då hade ungarna tävlat och slagits om vem som kunde hämta bollen snabbast och det var aldrig snack om att en boll blev liggandes. Vad beror det på?
(Och visst jag hade också kunnat hämta bollen, men jag gjorde ju det jämt som barn + plus att man då samlade flaskor och burkar under läktarna för att kunna handla godis i pausen).

Nu blev det en som hämtade bollen till slut och den killen råkade fastna mellan läktarens sittplatser. Han kom bara inte loss själv, så en annan supporter kom till undsättning och lyckades få fram honom. Efter en stund kom han och gick förbi och säger:
"-Fan vad jag sträckte mig i pungen, vad ska jag göra för att bli bra?"

 
Ja, mycket har man sett på alla matcher man varit på, men aldrig att någon fastnat mellan läktarbänkarna.
Hur matchen gick? Ja MIF förlorade med 1-3 efter att ha fått en spelare utvisad då hon sparkade målvakten efter avblåsning. Varför? Ja det vet nog bara hon, då hon tog sin jacka och gick hem med orden: "Jag ska sluta med här jävla skiten". Hoppas hon kommer igen, kanske hon upplevde något ingen annan såg.
Hur som helst så är det kul att sitta på läktaren o se ungdomar spela, att de aktiverar sig och har roligt ihop. När man sen förstår och vet att klä sig efter vädret och inte efter almanackan som vissa gör, Ja då är det ännu roligare. Jag hade långkalsonger, skidöverdragsbyxor, fleeceväst och tjock jacka mössa och vantar. Perfekt klädval den 12 maj :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar