Gryning

Gryning

måndag 6 maj 2013

Semester

En veckas semester famrför mig och jag behöver lite ny energi och kraft, det är aldrig fel.
Tar bussen mot Österrsund i dag och sen får vi se vad veckan kommer att fyllas med.
En skidtur vid Storulvån är planerad tills i morgon med sonen. Tyvärr såg det ut som att solen skulle skymmas av moln, men vad gör det om vi får vara tillsammans. Ser verkligen framemot en tur på fjället, blir alltför sällan.
På kvällen har svärdottern hittat på att vi ska orientera, undrar just om jag orkar det efter en dag på fjället. Hm, ja vi får se, men det är klart en vän sa en gång att jag var som gjutjärnskamin, dvs. håller hur länge som. Det var en fin komplimang , Micke, minns Du den??

Onsdag har jag en lunch inbokad med en gammal arbetskamtrat från Vålådalstiden. Vi har inte setts på 19 år tror jag bestämt det är. Brevkontakt har vi haft, Maria fårgade om hon skulle ha en ros mellan tänderna så jag skulle känna igen henne. Hahaha hon är så underbar, min fina jazzsångerska.
Sa jag att vi ska luncha på Östersunds lasarett? Kanske jag ska ta en rundtur på avdelningarna, vem vet, jag kanske söker jobb när jag ändå är där.......

Sen ska jag hitta på något med min äldsta dotter och hennes underbara familj. Få se vad lilla barnbarnet gör för bus när mormor kommer. Ska vi ses i stan eller ska jag komma till er, ja det har vi inte bestämt ännu. Men en sak är säker, jag längtar efter er allihop.

6 timmar på buss, det är bra, mina ben är trötta så då måste jag sitta still, packar lite läsvärt, lite matsäck och hoppas slippa bli kissnödig.

Nu åker jag på semester till ett annat land-Jämtland here we come
Coolingen, i år har han en ny cykel

1 kommentar:

  1. Konstigt,bloggen har söndag, men mig veterligen är det måndag.

    SvaraRadera