Gryning

Gryning

torsdag 2 maj 2013

Backlöpning utan mjölksyra




Efter backen blev det obanat tillbaka
Då har jag tagit mig upp de 1,4 km och 170 höjdmeter på tiden 12,30 min. Ingen tid att skryta med precis 8,56 är kilometertiden, knappt gåfart, men jag var ouppvärmd, nyäten, nyvaken och hade INGEN MJÖLKSYRA, benen var FRÄSCHA hela vägen. En annan gång ska jag köra uppvärmd och maxa. Trots att benen inte blev stumma så där det är som brantast kommer den där jäkla draken och sätter sig på min axel och tittar mig i ansiktet och säger:
" Varför ska Du göra det här? Varför kan Du inte ta en lättare väg? Varför väljer Du alltid att utamana Dig själv och plåga livet och nästan låta hjärtat hoppa ut genom bröstkorgen? Va fan ska det vara bra för?"
 
Då kommer den som sitter på min andra axel och säger:
"Bit i hop, Du är snart uppe, självklart fixar Du det här. Du vet att Du mår bra när Du nått toppen. Det känns ju så SKÖNT efteråt"

 Nöjd och Glad :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar