Gryning

Gryning

fredag 31 maj 2013

Runners och jag

Nya numret av tidningen Runners damp ner i postlådan i dag. Undrar om det var den som gjorde att jag trots allt kom ut på en lugnt träningspass ändå idag. Eller var det bara så att det är i skogen jag hämtar energi, när fåglarna kvittrar, terrängen skiftar och ingen vet vad som göms bakom stock och sten?
Hur som helst, det är alltid extra roligt att krypa ner i sängen på kvällen när Runners har kommit. Men kära nån vad tråkigt det där lät, FÖRLÅT ÄLSKADE MAKE, kryper ju såklart ner bredvid dig också, men nu är Du ju inte hemma, så då är Runners ett fullgott substitut :)

I dagens nummer står följande:
Om Du löptränar regelbundet är chansen större att du inte behöver sjukskriva dig lika ofta, enligt en studie från Helsingfors universitet. Rejäl motion är den bästa boten mot långtids- och korttidssjukskrivningar hos personalstyrkan.
Ja det är ju inget nytt egentligen, det har jag hävdat jämt. Ju högre lägstanivå på din ork desto bättre förutsätningar att orak med en arbetsdag.
Okej ni som inte håller med får väl lyncha mig då, men nu har jag ännu en studie att falla tillbaka på.
Eller som min käre far säger:
Att jag åker skidor vintertid fem dagar i veckan ett par timmar åt gången, eller sommartid springer/ går 3 ggr/vecka sommartid och kör styrketräning  2 ggr är ingen garanti att jag blir hundra år, men det ger mig kvalitet på livet så länge jag lever det.

Han är klok min far, men så har han varit med om att ha Tbc i knät, legat på sanatorium i Varberg i nio månader som ung, riskerat steloperation av knät och som 22 åring blivit hemskickad med käpp med orden av läkaren att du aldrig mer i hela ditt liv kan idrotta, du får vara nöjd om du kan arbeta och försörja dig. Tack pappa för att du inte nöjde dig med dessa ord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar