Gryning

Gryning

söndag 12 maj 2013

Kristi Himmelfärdsdag

I regn och 6 graders värme drog jag iväg mot Spikbodarna och Mårtenssons eller vad det nu hette, Ja hur som helst blev det en hel del olika stigar och banor ovan 45:an. Det är så roligt att springa på andra ställen och gärna fritt i terängen så här på vårkanten innan gräs och ris vuxit upp. Det är som att springa på ett salsgolv, slätt och mjukt för benen. Ett pass på 1 h 15 min.

Äldsta dottern ringde när jag var i skogen och de skulle åka in till stan, så vi bestämde träff vid Lillänge. Åh vad roligt att få träffa dem!!!

Snabb dusch och lite fika sen gick jag o sonen till köpcentrat och där på parkeringen vid Jula ser jag en superglad kille som vinkar så jag tror armen ska trilla av. Mitt goa barnbarn!! Det är minsann spännande att gå på Jula med en kille på snart 4 år som kan enormt mycket om alla tekniska prylar och verktyg. För att inte prata om alla bilmärken som finns och vem som äger vilken.
En glad liten kille får en keps,  kalsonger byxor o en tröja av sin mormor och såklart i gröna färger, vilket verkar vara favoritfärgen just nu. Han är modemedveten den där lilla grabben förstår ni.

Efter fika o glass så vill lillgrabben att mormor ska åka med till Fangen och sova där, inte vänta til morgondagen. Vi ska kolla på hans nya cykel och hans fyrhjuling. Vem kan motstå en sådan inbjudan från en liten busig grabb?? Inte jag iaf.
Nya kepan på och vi åker Transporter ifall ni inte ser det :)

Tack Daniel o Helena för härliga dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar