Gryning

Gryning

fredag 3 maj 2013

Man ska inte flyga högre än vingarna bär

En del dagar kan vara mentalt jobbiga, när man vill andra väl och försöker göra allt för att det ska bli bra. För att någon annan ska få de allra bästa förutsättningar och när andra kanske inte tagit sitt ansvar utan valt den lätta vägen och så står man själv med ansvaret i den allra sista stund. Att då vara den som måste dra i handbromsen, att ta tag i uppgiften, att försöka få någon att förstå att det krävs en hel del hårt arbete och att motivera till att nu jäklar ska jag ta chansen den sista tiden och klara detta istället för att slingra sig och gå till motattack.Det tar hårt på en person som bara vill väl. Jag bara vet att jag inte kan göra något som inte är rätt och något som jag inte kan stå för. Så nu är det upp till Dig hur det ska bli. Jag ger dig verktygen, men du måste kunna använda dem och göra jobbet.


Så här kände jag mig idag
Heliumballong, stoppa känslan i ballongen och släpp den. Jag har gjort vad jag kan.

.

2 kommentarer: