Gryning

Gryning

torsdag 16 maj 2013

Motvind i dag kanske kan ge medvind en annan

Telefonen ringer och en röst säger:
-"Mamma, vill du ta en cykeltur med mig när jag kommer hem?"
          - "Ja det kan vi göra, hör jag mig svara"

           -"Bra då hör jag av mig när jag är hemma"

Mina ögonlock håller på att trilla ner, min kropp är trött, benen känns som telefonstolpar och ute blåser sunnanvinden så trädtopparna viker sig.  Jaja, men nu måste jag ju ställa opp och vara sparringkompis åt dottern då hon ska cykla Vätternrundan.


Ska man börja med motvind eller avsluta med motvind?? Vi börjar med motvind och den är verkligen en kraftig sådan. Man hör knappast bilarna som kommer bakom oss. Så vi bestämmer oss för att cykla Yttermalung runt dvs 30,25 km med 8 km grusväg resten asfalt. Känns rätt skönt att svänga av och åka västsidan norrut igen i medvind. Luktar gott i skogen och fåglarna kvittrar i sommarvärmen. Ja för i dag är det sommarvärme, den första dagen som innebär att turen genomförs i korta cykelbyxor men med vindjacka. +23 grader det har vi inte haft sen i fjol, så skönt!!
I Hole åker Pernilla hem och jag får avsluta turen själv i MOTVIND.
Så det blev att BÖRJA och AVSLUTA i MOTVIND.

Tack Pernilla för att Du frågade mig, känns skönt att tagit en cykeltur i solen. 30,25 km och 1,15 h = 24,20 km/h var behaglig hastighet med mountainbiken idag.

Ibland behöver man en liten spark i rumpan för at komma ut :D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar